ورزش و تقویت سیستم ایمنی

نتیجه‌ی سالها تحقیقات محققان حوزه سلامت میگوید که با مدیریت استرس و یک رژیم غذایی متعادل می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید . اما آیا ورزش نیز سیستم ایمنی شما را تقویت می کند؟

برای توضیح ارتباط بین ورزش و ایمنی، باید به نظر کارشناسانی که تأثیر ورزش بر سیستم ایمنی را مطالعه کرده‌اند، رجوع کرد.

در حالی که سایر عادات سبک زندگی مانند خوردن میوه، مدیریت استرس و خواب باکیفیت نیز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک کند، ورزش راهی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، اگر زیاد به خود فشار نیاورند، عفونت کمتری را تجربه می کنند.

داشتن یک برنامه ورزشی منظم و رعایت کردن نظم آن ضروری است. تمرینات هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری تقویت کننده های عالی سیستم ایمنی هستند. اما، اگر در ورزش بسیار تازه کار هستید، پیاده روی راهی عالی برای سهولت در ورزش است.

در مورد مزایای پیاده روی بیشتر بخوانید.

 

از آنجایی که ورزش با انقباض عضلات، جریان خون و لنف را افزایش می‌دهد، گردش سلول‌های ایمنی را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود با سرعت و تعداد بیشتری در بدن ما جریان داشته باشند. به طور خاص، ورزش با به جریان انداختن سلول‌های ایمنی بسیار تخصصی کمک می‌کند تا عوامل بیماری‌زا (مانند ویروس‌ها) در بدن پیدا شده و سیستم ایمنی آن ها را از بین ببرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.