چربی های سالم چیست؟

شاید باورش سخت باشد، اما این یک واقعیت است: چربی ها به تنهایی نمی توانند شما را چاق کنند!
چیزی که باعث افزایش وزن شما می شود رژیم غذایی ایست که منجر به دریافت کالری مازاد می شود، به این معنی که شما کالری بیشتری از آنچه باید دریافت می کنید و بدن شما آن را به درستی نمی سوزاند. چربی ها به اندازه هر ماده دیگری برای رژیم غذایی شما ضروری هستند. آنها می توانند کیفیت استفاده بدن از ویتامین ها برای حفظ سلامت بدن و پوست را افزایش دهند و البته، راه اصلی ذخیره انرژی بدن شما هستند. خیلی از افراد تمایل دارند برای کاهش وزن از مصرف چربی ها اجتناب کنند. در این صورت آنها تمام مزایای چربی ها را از دست می دهند که یکی از این مزایا؛ «کمک به کاهش وزن» است.

با این حال، چربی های ناسالمی وجود دارد که باید از مصرف آنها اجتناب کنید یا مصرف آنها را به حداقل برسانید. در این پست به تفاوت بین چربی های سالم و ناسالم میپردازیم.

 

چربی های ناسالم چیست؟

انواع مختلفی از چربی در مواد غذایی یافت می شود، از جمله چربی های اشباع نشده، تک غیراشباع، اشباع شده و ترانس. متخصصین تغذیه توصیه می کند که مصرف چربی های اشباع شده را به 10 درصد کالری در روز محدود کنید زیرا منجر به افزایش کلسترول LDL در خون شما میشوند که به کلسترول بد معروف است. چربی های ترانس نیز به عنوان چربی های ناسالم شناخته می شوند زیرا آنها نیز می توانند سطح کلسترول خون را افزایش دهند. چربی‌های ترانس از فرآیندی به نام هیدروژناسیون حاصل می‌شوند و مانند چربی‌های اشباع، در رژیم غذایی سالم جایی ندارند.

غذاهای حاوی چربی های ناسالم

غذاهایی که حاوی چربی های اشباع شده ناسالم هستند عبارتند از کره، خامه، شکلات، محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر پرچرب و بستنی. برخی از غذاهایی که حاوی چربی ترانس هستند، تنقلات و غذاهای فرآوری شده حاوی روغن هیدروژنه هستند که از حمله آنها میتوان به فست فودها، محصولات شیرینی پزی و شیرینی های تجاری پخته شده و برخی از کلوچه ها، دونات ها، کیک ها و … . به همه‌ی افراد توصیه می شود که هرگز روزانه بیش از 20 گرم از چربی های اشباع شده مصرف نکنند. در مورد چربی های ترانس، بهتر است مصرف خود را به کمتر از 1% کالری محدود کنید، که اگر کالری دریافتی شما 2000 باشد، روزانه 2 گرم است.

 

چربی های سالم چیست و چگونه می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

بر اساس مطالعات، چربی های سالم می توانند به شما کمک کنند لاغر شوید و متابولیسم خود را افزایش دهید و از ذخیره چربی جلوگیری کنید . هضم چربی ها به زمان بیشتری نیاز دارد و باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این میتواند تمایل به ریزه خواری در طول روز را کاهش دهد. با این حال همچنان مهم است که میزان چربی ای که می خورید رعایت کنید. یک میان وعده غنی میتواند از مواد مغذی که شامل چربی های سالم مانند آجیل است تشکیل شود که میزان آن باید چیزی در حدود 100 کالری باشد.

 

روغن های حاوی چربی های سالم را برای نیازهای آشپزی خود انتخاب کنید

برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود، سعی کنید منابع چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع شده و ترانس را با چربی های سالم چند غیراشباع و تک غیراشباع جایگزین کنید. با انتخاب روغن ذرت صد در صد خالص گلدن مایز که حاوی چربی های سالم است به عنوان روغن آشپزی این مسیر را شروع کنید. به عنوان مثال، برای پخت و پز روی اجاق گاز، می توانید به جای روغن مارگارین یا کره، روغن ذرت را انتخاب کنید. شما می توانید منبعی از چربی های سالم را برای تمام نیازهای آشپزی خود از گلدن مایز دریافت کنید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.