تصویر پاستا زوچینی

توی این رسپی به آموزش طرز تهیه‌ی پاستا زوکینی یا کدو سبز میپردازیم که با پنیر پارمزان، ریحان و پوست لیمو رنده شده مزه دار شده است. یک یک وعده غذایی ساده و خوشمزه!

 

مواد لازم:

250 گرم اسپاگتی
2 عدد کدو سبز متوسط (برش داده شده)
4 حبه سیر خرد شده
2 قاشق غذاخوری روغن ذرت
¼ قاشق چایخوری پودر پیاز
1 قاشق چایخوری نمک
2 قاشق غذاخوری آرد گندم
1 ½ فنجان شیر
1 قاشق چایخوری پوست لیمو
½ فنجان پنیر پارمزان رنده شده
¼ فنجان برگ ریحان خرد شده، برای تزئین

عکس پاستای زوچینی خوشمزه

طرز تهیه

یک قابلمه آب به همراه کمی نمک را روی حرارت گذاشته تا به نقطه‌ی جوش برسد و اسپاگتی را اضافه کنید. بعد از پخته شدن آن را آبکش کرده و کمی روغن ذرت روی آن بریزید.
در همین حین کدو سبز را خلال کرده و سیر را خرد کنید. در یک تابه بزرگ، روغن ذرت را روی حرارت متوسط گرم کرده و سپس برش های کدو سبز را اضافه کنید. درب ماهیتابه را به مدت 1 دقیقه بگذارید تا کدو ها بپزند. سپس درب آن را باز کنید و هم بزنید و دوباره درب آن را به مدت 1 دقیقه بگذارید و سپس درب آن را باز کنید و ½ قاشق چایخوری نمک و پودر پیاز را به آن اضافه کنید و حرارت را کمی کم کنید. درحدود 6 تا 8 دقیقه به پخت و پز و هم زدن محتویات داخل ماهیتابه (بدون درب) ادامه دهید تا کدوها نرم و قهوه ای شوند. سیر ریز شده را در 1 دقیقه آخر اضافه کنید و در انتها تابه را از روی حرارت بردارید.
در یک قابلمه کوچک یا متوسط روی حرارت متوسط روغن ذرت اضافه کنید سپس آرد را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه مدام هم می زنیم. سپس آرام آرام شیر را اضافه کنید و آن را به طور مداوم هم بزنید تا زمانی که محتویات یکدست شود. حرارت را زیاد کنید و حدود 2 تا 4 دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا سس شروع به حباب زدن و غلیظ شدن کند. پنیر پارمزان، پوست لیمو و ½ قاشق چایخوری نمک را با سس مخلوط کنید. اسپاگتی پخته شده را با کدو سبز به مواد اضافه کنید و آن را هم بزنید. اگر سس چسبناک بود، مقداری شیر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید تا سس خامه ای به دست آید و در صورت لزوم آن را روی حرارت ملایم گرم کنید. بچشید و ¼ قاشق چایخوری نمک باقی مانده را نیز اضافه کنید.
برای سرو، روی آن را با ریحان خرد شده، پارمزان رنده شده، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و فلفل قرمز تزئین کنید.
نوش جان.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.