رژیم معکوس

اگر برای اولین بار عبارت رژیم غذایی معکوس را میشنوید، ممکن است کمی گیج شوید. شاید فرض اولیه تان این باشد که به نوعی شما می توانید با بیشتر خوردن غذا به جای کمتر، کاهش وزن را تجربه کنید. ولی در واقع رژیم معکوس به این موضوع می پردازد که چگونه پس از پایان یک دوره رژیم، دوباره مصرف کالری را افزایش دهید.

رژیم معکوس شامل افزایش آهسته کالری دریافتی شما در طول زمان پس از کنار گذاشتن یک رژیم غذایی محدودکننده کالری است. این روش به شما امکان می دهد کالری بیشتری را به رژیم غذایی خود بازگردانید و در عین حال متابولیسم خود را افزایش دهید و از افزایش وزن جلوگیری کنید.

 

رژیم معکوس چگونه کار می کند

رژیم معکوس اساساً به شما این امکان را می‌دهد که پس از تکمیل یک رژیم غذایی محدودکننده کالری، به تدریج کالری‌ها را به برنامه غذایی خود بازگردانید، به گونه‌ای که از به دست آوردن مجدد وزنی که از دست داده‌اید جلوگیری کنید.

فرض کنید برای کاهش وزن، کالری دریافتی خود را به 1200 کالری در روز کاهش داده اید و متعاقباً چند کیلوگرم وزن از دست داده اید. طرفداران رژیم معکوس پیشنهاد می کنند به جای بازگشت به الگوی غذایی قبل از رژیم، بتدریج کالری دریافتی خود را بین 50 تا 100 کالری در هفته برای حدود 4 تا 10 هفته افزایش دهید. اگر از رژیمی پیروی می کنید که کالری دریافتی شما را به شدت محدود می کند، بازگشت به رژیم غذایی عادی ممکن است منجر به بازگشت به وزن قبلی شود. نوع رژیم غذایی، مدت زمانی که رژیم داشتید و عادات غذایی شما بر خطر افزایش وزن تاثیر می گذارد. تغییرات متابولیک و عوامل ذهنی و عاطفی نیز به افزایش وزن پس از رژیم های سخت کمک می کند. به عنوان مثال، اگر چندین ماه از یک رژیم غذایی سخت پیروی کردید، و حالا میخواهید با برخی از غذاهایی که دوست داشتید اما در این مدت از آنها اجتناب کرده بودید، جشن بگیرید. اگر روش‌های پایداری برای خوردن آگاهانه ایجاد نکنید، ممکن است ناخواسته به عادات غذایی قبلی خود بازگردید.

این بدان معناست که بدن شما در هنگام رژیم های سخت با دریافت کالری کمتر سازگار می شود و دیگر نیازی به مصرف مواد غذایی به اندازه قبلی ندارید تا انرژی را در طول روز حفظ کنید. بنابراین، اگر کالری بیشتری نسبت به نیاز بدن خود مصرف کنید، می توانید دوباره با افزایش وزن مواجه شوید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.