دوستی روغن ذرت با قلب ما

از آنجا که روغن ذرت حاوی ترکیبات سالم بر‌‌ای‌ قلب است می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. از جمله این ترکیبات میتوان به ویتامین E، لینولئیک اسید و فیتوسترول‌های موجود در این روغن اشاره کرد.

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است، بنابراین وعده‌ های غذایی حاوی این ویتامین می‌توانند جلوی آسیب اکسیداتیو «Oxidative Damage» به قلب و رگ‌های خونی که به خاطر «رادیکال‌های آزاد» اضافی ایجاد می‌شنود را بگیرد.

همچنین در تحقیقاتی که روی ۳۰۰ هزار نفر انجام شد، جایگزین کردن تنها ۵٪ از مصرف عادی چربی های اشباع‌شده به لینولئیک اسید (روغن ذرت منبع غنی لینولئیک اسید است) باعث ۹٪ کاهش حمله قلبی و ۱۳٪ کاهش مرگ قلبی می‌شود. (منبع)

برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که روغن ذرت به کاهش کلسترول کمک می‌کند، خصوصاً در کاهش کلسترول LDL (بد)، که احتمالاً به خاطر فیتوسترول سرشارش است.

در یک تحقیق ۴ هفته‌ای که بر روی ۲۵ بزرگ‌سال انجام شد، هر فرد روزانه ۴ قاشق غذاخوری (۶۰ میلی‌لیتر) از روغن ذرت مصرف می‌کرد و روزانه هم میزان کلسترول LDL، و هم کل کلسترول و هم سطح تری گلیسیرید در این حین با کاهش مواجه میشد.. میزان کاهش کلسترول در روغن ذرت نسبت به مصرف همین میزان از روغن نارگیل به‌مراتب بیشتر بود. (منبع)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.