نقش و اهمیت چربی ها در بدن ما

 

  • بدن ما برای جذب ویتامین‌های A، D، E و K که ویتامین‌های محلول در چربی نامیده می‌شوند، نیاز به مصرف روزانه چربی کافی دارد. این ویتامین ها جزء ضروری رژیم غذایی روزانه شما هستند. ویتامین A چشم های شما را سالم نگه می دارد و بینایی را تقویت می کند، ویتامین D با افزایش جذب کلسیم به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک می کند، ویتامین E با خنثی کردن رادیکال های آزاد از سلول ها محافظت می کند و ویتامین K برای غلظت خون مهم است. در واقع با خوردن چربی های اشباع شده به اندازه کافی، احتمال ابتلا به بیماری های کمبود مواد معدنی مانند پوکی استخوان را کاهش می‌دهید.

 

  • سلول های چربی که در بافت چربی ذخیره می شوند، مثل عایق در بدن شما عمل میکنند می کنند و به حفظ دمای طبیعی بدن کمک می کنند. چربی های ذخیره شده اندام های حیاتی را احاطه کرده و آنها را از حرکات ناگهانی یا ضربه های بیرونی محافظت می کنند.

 

  • غلاف میلین یک لایه عایق چربی است که انتقال تکانه های عصبی را در طول نورون ها سرعت می بخشد. بدون غلاف میلین، سیستم عصبی ما نمی تواند به درستی کار کند. در بیماری ام اس، افراد به تدریج میلین را در قسمت هایی از مغز خود از دست می دهند که باعث ایجاد مشکلاتی در حرکت، بینایی و تفکر می شود. مطالعات شرایط سلامت روانی مانند مولتیپل اسکلروزیس، اسکیزوفرنی، افسردگی و بیش فعالی را با سطوح پایین یا تغییر یافته اسیدهای چرب ضروری مرتبط می دانند.

  • تقریباً 60 درصد ماده مغز انسان را چربی ها تشکیل می دهند. همانطور که مغز انسان در رحم و در دوران کودکی رشد می‌کند، برای حمایت از رشد سلول‌های عصبی (نورون‌ها) به یک منبع اسید چرب ثابت نیاز دارد. حتی مغز بالغ برای حفظ غشاها و غلاف‌های میلین اطراف این سلول‌ها – همه 86 میلیارد سلول – به چربی نیاز دارد و در مقایسه با اجزای پروتئینی نورون‌ها، اجزای چربی باید به طور منظم‌تری جایگزین شوند.

  • بدن انسان برای ساخت اسیدهای صفراوی، هورمون‌های استروئیدی و ویتامین D به چربی‌ها نیاز دارد. چربی‌ها همچنین به لیپوپروتئین‌ها، خانواده‌ای از پروتئین‌ها که به انتقال ترکیبات چربی مانند کلسترول در سراسر جریان خون کمک می‌کنند، ساختار می‌دهند. اسیدهای چرب به عنوان مولکول های سیگنالی عمل می کنند و به سلول های شما کمک می کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا از عملکرد مناسب بدن اطمینان حاصل کنند و همچنین انواع پروتئین های تولید شده توسط سلول های شما را کنترل می کنند.

  • وظیفه اصلی چربی ها در بدن تامین انرژی است. چربی‌ها با تامین انرژی، پروتئین‌ها را از مصرف انرژی نجات می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند نقش مهم‌تری را در ساخت و ترمیم بافت‌ها انجام دهند. چربی‌ها متراکم‌ترین درشت مغذی‌ها هستند که انرژی بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها تولید می‌کنند، زیرا چربی‌ها در مقایسه با کربوهیدرات‌ها حاوی درصد اکسیژن کمتر و درصد بیشتری کربن و هیدروژن هستند.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.