اسفناج و سلامتی

از بین تمام سبزیجات، اسفناج یکی از همه کاره ترین آنهاست. می‌توانید آن را به اسموتی‌ها اضافه کنید، آن را در سالاد نوش جان کنید، آن را بخارپز کنید و به عنوان غذای جانبی تفت دهید و یا آن را به سرخ‌ کنید و حتی آن را با مواد پخته‌شده مخلوط کنید. اسفناج همچنین فواید متعددی برای سلامتی دارد. حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که از بیماری های مزمن محافظت می کند و سلامت مغز، قلب و عروق و چشم را تقویت می کند. شما می توانید به راحتی اسفناج را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا این مزایا را به حداکثر برسانید.

در اینجا شش مزیت اسفناج برای سلامتی و راه های ساده برای گنجاندن آن در وعده های غذایی و میان وعده هایتان آورده شده است:

سرشار از مواد مغذی است

سه فنجان اسفناج خام تقریباً 20 کالری، کمتر از یک گرم چربی، دو گرم پروتئین، سه گرم کربوهیدرات و دو گرم فیبر دارد. اسفناج اگرچه کالری کمی دارد، اما سرشار از مواد مغذی است. اسفناج همچنین حاوی 45 درصد از مقدار متوسط ​​روزانه فولات، ویتامین B، آهن، منیزیم، پتاسیم ، کلسیم و مقادیر کمی از سایر ویتامین های B است.

 

سرشار از آنتی اکسیدان است

اسفناج علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که خاصیت ضد التهابی دارد و از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

 

از ما در برابر بیماری ها محافظت میکند

محققان بررسی کردند که ترکیبات موجود در اسفناج می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. علاوه بر این، مصرف اسفناج باعث ترشح هورمون های سیری می شود که میتواند از پر خوری جلوگیری کند. به این دلایل، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر اسفناج ممکن است به مهار بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع 2 و چاقی کمک کند.

 

از سلامت مغز پشتیبانی می کند

اثرات ضد التهابی اسفناج، آن را به یک رقیب کلیدی برای محافظت از مغز – به ویژه از نظر پیری – تبدیل می کند. داده‌ها نشان داد افرادی که روزانه یک تا دو وعده اسفناج می‌خورند، توانایی‌های شناختی مشابهی با افرادی که تقریباً 7.5 سال از آنها جوان تر هستند، دارند.

 

به مدیریت فشار خون کمک می کند

اسفناج همچنین منبع نیترات است که مواد شیمیایی طبیعی هستند. نیترات ها رگ های خونی را باز یا گشاد می کنند. که جریان خون را بهبود می بخشد و استرس بر قلب را کاهش می دهد.

ممکن است به سلامت چشم کمک کند

یکی از آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج، لوتئین، ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با (AMD) را کاهش دهد. AMD یک بیماری چشمی است که می تواند دید مرکزی و واضح را که برای خواندن و رانندگی ضروری است تار کند.

 

 

راه های ساده برای خوردن بیشتر اسفناج

شما باید سعی کنید هر روز یک فنجان اسفناج بخورید.

یک مشت اسفناج را در وعده های غذایی خود قرار دهید و سعی کنید با هر لقمه چند برگ اسفناج میل کنید.

اگر یک کاسه غلات درست می کنید، یک مشت اسفناج را کف آن قرار دهید تا میزان مصرف سبزیجات خود را افزایش دهید. اسفناج را با هر چیزی از اسموتی میوه گرفته تا پنکیک، سوپ و … مخصلوط کنید.

اساساً می توانید اسفناج را با تقریباً هر غذایی ترکیب کنید. آن را امتحان کنید و از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی استفاده کنید که سلامتی شما را افزایش میدهند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.