موارد استفاده از روغن ذرت گلدن مایز

درباره‌ی روغن ذرت گلدن مایز

روغن ذرت صد در صد خالص گلدن مایز، روغنی چندمنظوره است که برای مصارف مختلف در آشپزی مانند سرخ کردن در تابه، عمق روغن، پخت‌وپز و استفاده خام در سالاد کاربرد دارد و همچنین ازنظر سلامتی از استانداردهای بالایی برخوردار است. بااین‌حال موضوعی بحث‌برانگیز در مورد نوع مصرف روغن وجود دارد، چراکه استفاده بیش‌ازاندازه یا غیراصولی از سالم‌ترین روغن‌ها هم می‌تواند برای سلامتی شما زیان‌آور باشد.
در ادامه شیوه صحیح استفاده از روغن ذرت گلدن مایز در کاربری‌های مختلف آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

سرخ کردن در تابه

به‌صورت کلی روغنی که در تابه ریخته می‌شود، فقط یک‌بار مجاز به استفاده می‌باشد. در تابه‌ها به دلیل اینکه سطح روغن بسیار پایین است و روغن در حال جوشیدن در معرض هوای آزاد قرار دارد، پس از استفاده روغن مصرفی اکسید شده و استفاده مجدد از آن برای سلامتی شما خطرناک خواهد بود. توصیه می‌شود که مقدار روغنی که در تابه می‌ریزد بسته به نوع غذا کاملاً به‌اندازه باشد تا میزان روغنی که به غذا جذب می‌شود در سطح متعادلی قرار بگیرد.

 

سرخ کردن در روغن عمیق

ممکن است این ذهنیت وجود داشته باشد که هرچه مقدار روغن بیشتر باشد، دیرتر غیرقابل استفاده می‌شود. متأسفانه این ذهنیت برای خیلی از افرادی که از روغن به شیوه سرخ کردن در عمق استفاده نمایند وجود دارد اما این برداشت اشتباه است. به‌صورت کلی روغن ذرت گلدن مایز از زمانی که در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرد، تا مدت 24 ساعت قابل‌استفاده است. البته چندین تبصره در اینجا وجود دارد، برای مثال ممکن است که دمایی که روغن در آن قرار دارد بسیار بالاتر از نقطه دود آن باشد.

دمای مناسب سرخ کردن در عمق روغن بسته به نوع مواد غذایی بین 150 تا 190 درجه سانتی‌گراد است که کنترل کردن آن در سرخ‌کن‌های برقی به‌راحتی امکان‌پذیر است. خوشبختانه روغن ذرت گلدن مایز در دمای 236 درجه سانتی‌گراد می‌سوزد و به‌اصطلاح نقطه دود بالایی دارد. اما چنانچه از شعله گاز برای حرارت دادن به روغن استفاده می‌کنیم و امکان سنجش میزان دما وجود نداشته باشد، برای اینکه متوجه شویم چه زمانی نباید از روغن استفاده کنیم، باید به واکنش آن نسبت به دما توجه داشته باشیم. چنانچه روغن شروع به دود کردن کند، استفاده از آن دیگر مجاز نخواهد بود. عدم توجه به این مسئله و ادامه دادن به سرخ کردن غذا در روغنی که از نقطه دود گذشته است، برای سلامتی شما خطرناک خواهد بود.

 

 

استفاده در پخت‌وپز

روغن ذرت گلدن مایز روغنی ایده آل برای پخت‌وپز انواع غذا است. فقط در این مورد باید به مقدار روغن افزوده‌شده به غذا توجه داشته باشیم. استفاده بیش‌ازحد از روغن می‌تواند روی سلامت قلب و عروض شما تأثیر منفی بگذارد.

 

استفاده خام در سالادها

یکی از مزایای روغن ذرت گلدن مایز، کاربرد آن به‌صورت خام در سالادهای سبزیجات می‌باشد. مقدار مناسبی از این روغن می‌تواند عطروطعم متفاوتی به سالاد شما ببخشد و همچنین در کنار انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی که از سالادتان دریافت می‌کنید، چربی‌های ضروری برای بدنتان را نیز تأمین نمایید. نکته حائز اهمیت برای استفاده روغن در سالادها، مقدار آن است. برای مثال مقدار روغن باید در حدی باشد که کمی سبزیجات لطیف‌تر شوند. برای مثال 1 الی 2 قاشق چای‌خوری برای یک بشقاب سالاد می‌تواند کافی باشد.

دیدگاه‌ها

6 آوریل 2020 - 12:05
معینی

باسلام من از مشتریان روغن شما هستم جدیدا از چند جا شنیدم که روغن شما هم تراریخته هست . لطفا در این خصوص یه توضیحی به من بدید مخصوصا از ترکیبات داخلش ممنون میشم

28 جولای 2020 - 14:29
goldenmaize

سلام، برای مدت کوتاهی در سال گذشته تولیدات ما تراریخته بودن که روی بسته بندی هم عبارت تراریخته درج میشد. در حال حاضر تولیدات ما تراریخته نیستند و تمام تلاشمون رو خواهیم کرد که بتونیم همچنان از سورس های غیر تراریخته تولیداتمون رو انجام بدیم.

12 ژوئن 2022 - 16:37
سمیرا

سلام لطفا تفاوت روغن‌های که تو بطری شفاف و غیر شفاف هستن رو توضیح میدین؟

28 نوامبر 2022 - 10:08
goldenmaize

با سلام. محصول تفاوتی نداره و تنها تفاوت در جنس بسته بندی هستش.

30 ژوئن 2022 - 12:34
خریدار

باسلام
تفاوت روغن با بسته بندی شفاف و مات چیست؟

28 نوامبر 2022 - 10:07
goldenmaize

با سلام. محصول تفاوتی نداره و تنها تفاوت در جنس بسته بندی هستش.

10 جولای 2022 - 14:54
سیاوش

تفاوت بسته بندی شفاف و مات روغن های گلدن مایز در چیست؟

28 نوامبر 2022 - 10:07
goldenmaize

با سلام. محصول تفاوتی نداره و تنها تفاوت در جنس بسته بندی هستش.

19 سپتامبر 2022 - 21:10
مسعود

بطورکلی هیچگونه شفافیتی درمورد محصول شما وجود نداره روغن سرخ کردنی بطور کلی با روغن پخت وپز متفاوته ودرجه حرارات اونا فرق داره درصورتیکه در مورد همین روغن توبازار بعنوان سرخ کردنی استفاده میشه و من از فروشندگان زیادی شنیدم که روغن شما از محصولات تراریخته استفاده میشه

28 نوامبر 2022 - 10:07
goldenmaize

با سلام.
روغن سرخ کردنی باید از نقطه‌ی دود بالایی برخوردار باشه. مقاومت روغن گلدن مایز نسبت به رسیدن به نقطه دود بین ۲۳۲ تا ۲۳۶ درجه سانتیگراد اثبات شده. بنابراین برای سرخ کردن گزینه‌ی مناسبی به شمار میره. به صورت کلی روغن های پخت و پز از نظر مقاومت نسبت به حرارت روغن های ضعیف تری هستن اما این به این معنی نیست که از روغن های با مقاومت بالاتر نباید برای پخت و پز استفاده کرد. در واقع اتفاقا گزینه‌ی سالم تر اینه که ما برای همه‌ی نیازهامون از روغن های با مقاومت بالاتر استفاده کنیم تا احتمال over heat شدن رو کاهش بدیم.
در رابطه با تراریخته بودن هم طبق قوانین اگر محصولی تراریخته باشه باید عبارت تراریخته روی برچسب و جت پرینت درج بشه. اگر چنین عبارتی روی بسته بندی نوشته نشده پس اون محصول تراریخته نیست.
ممنونیم از به اشتراک گذاشتن نظرتون.

11 دسامبر 2022 - 10:06
شهلا

سلام من تصمیم گرفتم از امروز روغن گلدن مایز را جایگزین روغن سرخ کردنی استفاده کنم آیا مضر نیست

19 دسامبر 2022 - 13:38
goldenmaize

با سلام.
روغن ذرت گلدن مایز یکی از سالم‌ترین گزینه‌های موجود برای آشپزی به شمار میره.
با تشکر از حسن انتخاب شما.

14 جولای 2023 - 10:05
shighem

propecia side effects Seems to work well for me

18 دسامبر 2023 - 18:43
مهدی

سلام
با توجه به قیمت بالاتر روغن گلدن مایز احتمال اینکه روغن تقلبی در برخی فروشگاه باشد، روش تشخیص اصل از تقلبی وجود دارد و امکان خرید مستقیم از کارخانه به چه صورت است

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.