شیوه نگه داری از روغن ذرت

روغن ذرت تصفیه‌شده همیشه در در همه‌ی فصل‌های سال در فروشگاه‌های مواد غذایی معتبر در سرتاسر جهان در دسترس است. در ادامه توصیه‌ها و نکته های مهمی گفته می‌شود که به شما در هنگام خرید روغن ذرت و سپس نگه‌داری از آن در طول مدت استفاده کمک خواهد کرد.

 

 

هنگام خرید روغن ذرت به چه چیزی توجه کنیم؟

گلدن مایز با کیفیت‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین ارائه کننده های روغن ذرت در ایران است. هنگام خرید روغن ذرت گلدن مایز ضمن حصول اطمینان از اصالت محصول، به تاریخ انقضا و پلمپ بودن پوشش آلومینیومی درب بطری دقت نمایید. همچنین مطمئن شوید که بطری روغن خریداری شده حتما به شکل یکی از دو بطری شفاف و غیر شفاف زیر میباشد:

جهت خرید آنلاین روغن ذرت گلدن مایز اینجا کلیک کنید.

روغن-ذرت-1.8-لیتری-گلدن-مایز-1

روغن ذرت 1.8 لیتری گلدن مایز شفاف

روغن-ذرت-1.8-لیتری-گلدن-مایز-2

روغن ذرت 1.8 لیتری گلدن مایز غیر شفاف

 

چگونه روغن ذرت را نگهداری کنیم؟

جهت نگهداری روغن، ابتدا باید عواملی که برای ماندگاری روغن تهدید هستند را بشناسیم. دمای هوای محیط، رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید از مهمترین عوامل تاثیرگذار در نگه داری روغن هستند.

اگر شما عادت دارید که روغن را در ظروف خانگی مخصوص روغند نگهداری کنید، توصیه می‌شود که از ظروفی استفاده کنید که ترجیحاً تیره هستند و نور از آنها عبور نمیکند. در غیر این صورت بسته بندی HDPE یا غیر شفاف گلدن مایز یک گزینه‌ی بسیار عالی برای نگهداری از روغن ذرت به حساب می آید. البته سطح بطری های غیر شفاف یا PET گلدن مایز نیز با مواد مخصوصی نسبت به تابش مستقیم خورشید مقاوم شده اند و در صورت نگهداری صحیح، تا پایان زمان انقضا به خوبی از محصول محافظت مینماید.

دمایی که روغن ذرت در آن نگهداری میشود باید خنک باشد و همچنین بعد از استفاده درب ظرف کاملا باید بسته شود و هیچ روزنه ای برای ارتباط روغن با هوای آزاد نباید وجود داشته باشد. دقت داشته باشید که بعضی از ظروف مخصوص روغن هستند که فاقد درب، چوب پنبه و … هستند که برای نگهداری از روغن ذرت مناسب نیستند.

 

روغن ذرت تا چه زمانی انقضا دارد و نشانه های انقضا چیست؟

روغن ذرت گلدن مایز با یک سال تاریخ انقضا از زمان تولید به بازار عرضه میشود و چنانچه به درستی از آن نگهداری شود، به خوبی تا پایان مدت انقضا ماندگاری آن حفظ و قابل استفاده خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، تا زمانی که روغن ذرت شفاف باشد و بوی ترش یا تند از آن استشمام نشود قابل‌مصرف است. در غیر این صورت روغن فاسد و یا منقضی شده و استفاده از آن برای سلامتی شما خطرناک خواهد بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.