پروسه ی تولید روغن ذرت

گیاه ذرت فقط بین ۱ تا ۴ درصد چربی دارد، بنابراین به طور طبیعی خوراک روغنی ای به حساب نمی‌آید. به همین دلیل باید ذرت را وارد یک فرآیند گسترده کرد تا روغن از آن استخراج شود.
در مورد کاربرد های روغن ذرت در آشپزی بیشتر بدانید

در این فرآیند ابتدا باید دانه های ذرت با ماشین آلات له شوند تا روغن از آن جدا شود. سپس روغن ذرت را طی چندین فرآیند به سطحی میرسانند که ناخالصی و طعم و بوی نامطلوب را از آن جدا کنند.

تمام این فرآیند ها با ماشین آلات صنعتی قدرتمندی انجام میشود که تمرکز آنها روی حفظ هرچه بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی در محصول نهایی است.

استخراج هگزان: ذرت با محلولی که حاوی یک ماده ی شیمیایی به نام هگزان که ذرت را وادار به خروج روغن می‌کند شسته می‌شود. تحقیقات نشان داده که هگزان تاثیر منفی روی سیستم عصبی انسان و حیوانات می‌گذارد.

بو زدایی: طعم و بوی نامطلوب و همچنین برخی ترکیبات از روغن حذف می‌شود. قبل از این مرحله، طعم و بوی روغن ذرت به طوری است که برای آشپزی مناسب نمیباشد.

وینترایز کردن: موم ذرت و چربی جامد اشباع شده از روغن حذف می‌شود تا در دمای پایین، روغن به صورت مایع بماند. بدون فرآیند وینترایز  بسیاری از روغن های گیاهی در دمای پایین حالت ابری به خود می‌گیرند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.