طرز تهیه‌ی بوراتا راویولی

مواد لازم

برای خمیر راویولی:

2 تا 3 فنجان آرد همه منظوره
3 عدد تخم مرغ
1/4 فنجان آب
1-1/2 قاشق چایخوری روغن ذرت

برای سس:

1-1/2 قاشق چایخوری روغن ذرت
1/4 فنجان پیاز ریز خرد شده
1 حبه سیر، خرد شده
500 گرم گوجه فرنگی خرد شده
1-1/2 قاشق چایخوری چاشنی ایتالیایی (نوعی ادویه است)
2 تا 3 قاشق چایخوری شکر
1/4 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل

برای داخل خمیر و تزئین:

250 گرم پنیر موزارلا
1/4 فنجان ریحان تازه خرد شده

 

طرز تهیه

2-1/2 فنجان آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید. تخم مرغ، آب و روغن را هم اضافه کرده و هم بزنید، سپس روی یک سطح آرد بپاشید، خمیر را روی آن ورز دهید تا یکدست و کشدار شود. در صورت لزوم آرد باقی مانده را اضافه کنید تا خمیر نچسبد. در نهایت روی آن را بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه استراحت کند.

در همین حال، در یک قابلمه کوچک روغن را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پیاز را اضافه کنید؛ تا زمانی که نرم شود (2-3 دقیقه) تفت دهید. سیر را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر هم بزنید. سپس باقیمانده مواد سس را اضافه کرده و هم بزنید. حرارت را کاهش دهید و حدود 30 دقیقه بگذارید سس بپزد. هر چند دقیقه سس را هم بزنید و اگر آب آن خیلی کاهش پیدا کرد، به آن کمی آب جوش اضافه کنید.

پس از 30 دقیقه به سراغ خمیر رفته و مقداری از آن را جدا کنید؛ 1 تکه از پنیر موزارلا را به اندازه 2 سانت روی نیمی از ورقه راویولی قرار دهید. سپس ورق را تا کنید و اطراف آن را فشار دهید تا مهر و موم شود. با باقی خمیر اینکار را تکرار کنید. خمیر ها را در فر از قبل گرم شده تا زمانی که راویولی بپزید قرار دهید. سپس از فر بیرون آورده و سس راویولی اضافه کرده و سرو نمایید.
نوش جان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.